Wilde Vaart

De wilde vaart zijn jongens en meisjes tussen de 14 en 18  jaar.
We hebben elke zaterdag opkomst. Opkomsten bij de Blub zijn van 13-16 uur.
De zeildagen op de Kaag zijn van 11-16 uur.

Jacco (schipper), Gerben en Victor zijn onze vaste stafleden. Al onze stafleden hebben een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

De wilde vaart-stafleden Gerben, Victor en Jacco op het achterdek van de Dorus Pompert II
Gerben, Victor en Jacco

Bij de wilde vaart leer je de fijne kneepjes van het zeilen. Wie zijn officiële CWO-diploma’s heeft, kan verder met de buitenboordmotor en de motorboot.

’s Zomers (april t/m oktober) ben je meestal op het zeeverkennerseiland “Boterhuiseiland” op de Kagerplassen waar onze lelievletten (zeilboten) en motorboot liggen. Er zijn zeildagen, afgewisseld met af en toe een weekend. Tijdens de weekenden slaap je in tenten en ’s avonds is er regelmatig een kampvuur. Je leert naast het goed zeilen ook gezamenlijk koken en kamperen.

’s Winters liggen onze boten bij het clubhuis en besteden we veel tijd en zorg aan het bootonderhoud.  Voor het bootonderhoud hebben wij een eigen loods. Naast het onderhoud is er ook nog tijd voor andere activiteiten zoals Berentocht, iScout, theorieles over zeilen, leuke uitjes, spectaculaire spellen.

Ieder jaar, meestal in de eerste week van de schoolvakantie, gaan wij een week op kamp met onze lelievletten. De locatie varieert elk jaar en ons kamp heeft altijd een leuk thema.

• Eén keer in de 4 jaar gaan we naar het Nawaka, de laatste was in 2022.
  • Eén keer per jaar organiseren we een familiedag, voor de leden wordt deze afgesloten met een nachtje kamperen op de Kaag.
  • We gaan elk jaar met onze vereniging op Berentocht.
  • Met Hemelvaart doen we altijd mee met de Kaagcup en eind juni staat de kortste nacht roeimarathon op het programma.

Je kunt ons bereiken via de e-mail: wildevaart@scoutingdorusrijkers.nl