Zeeverkenners

De zeeverkenners zijn jongens en meisjes tussen de 11 en 14 jaar. We hebben elke zaterdag opkomst van 10-13 uur*. Al onze speltakken zijn bewust gemengd, dus jongens en meisjes door elkaar.

Tijs (schipper), Michael, Hans, Roeland en Kees zijn onze vaste stafleden. Regelmatig lopen scholieren hun maatschappelijke stage bij ons. Al onze stafleden hebben een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Roeland, Hans, Tijs, Kees, Hanna en Michael

Bij de zeeverkenners is er elke zaterdag wel wat te beleven. Je bent bezig met allerlei verschillende activiteiten zoals kanoën, theorie voor het varen, kampvuur maken, knopen, kompas en speurtochten. Er zijn thema opkomsten t.b.v. het halen van verschillende insignes zoals navigatie, koken, film. Verder gaan wij op Berentocht en staan ook activiteiten als bijvoorbeeld iScout, zwemmen of bowlen op het programma.

In de zomer gaan wij regelmatig naar het Scoutingeiland op de Kagerplassen om te wrikken, te roeien en te zeilen.

*Tijdens zeildagen zijn de opkomsttijden van 10-15 uur.

Een aantal keer per jaar hebben wij een weekend op het scoutingeiland (dan slapen we in tenten) of in De Blub. Af en toe kanoën we in de sloot bij de Blub.

Ieder jaar, meestal in de eerste week van de schoolvakantie, gaan wij een week op kamp. Ons kamp heeft altijd een leuk thema en natuurlijk is er veel tijd voor roeien, zeilen en allerlei spelen op en rondom het water.

• Eén keer in de 4 jaar gaan we naar het Nawaka, de laatste was in 2022.
  • Eén keer per jaar organiseren we een familiedag, voor de leden wordt deze afgesloten met een nachtje kamperen op de Kaag.
  • We gaan elk jaar met onze vereniging op Berentocht.

Je kunt ons bereiken via de e-mail: zeeverkenners@scoutingdorusrijkers.nl.