Dolfijnen

Wie zijn we?

De dolfijnen zijn jongens en meisjes tussen de 7 en 11 jaar. We hebben elke zaterdag opkomst van 10-12 uur.

Alle dolfijnen hebben minstens zwemdiploma A. Al onze speltakken bestaan uit jongens en meisjes, omdat wij gemengde groepen belangrijk vinden voor de persoonlijke ontwikkeling.

Stefan (schipper), Myrthe, Tristan en Claudia zijn onze vaste stafleden.

Regelmatig lopen scholieren hun maatschappelijke stage bij ons. Al onze stafleden hebben een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Tristan, Stefan, Claudia en Myrthe

Wat doen we?

We maken vooral veel plezier met elkaar, maken nieuwe vrienden en vriendinnen en ontwikkelen zo onze sociale vaardigheden. Ieder zaterdag leren we kanoën, kampvuur maken, knopen, omgaan met kompas/GPS en we lopen speurtochten. We doen ook opdrachten waarmee we een insigne kunnen halen! Gemiddeld twee keer per jaar hebben we een weekend op de Blub. Verder lopen we de Duinenmars en staan activiteiten als zwemmen en schaatsen bij ons op het programma. In het zeilseizoen (april t/m oktober) gaan we af en toe naar het Scoutingeiland op de Kagerplassen om kennis te maken met zeilen.

Op de schaatsbaan
De dolfijnen in een zeilboot
De dolfijnen onderweg naar de kano's
Naar de kano’s

Kamp en weekenden

Ieder jaar, meestal in de eerste week van de zomervakantie, gaan wij op kamp. Daarnaast heeft ons kamp altijd een leuk thema en er is veel tijd voor kanoën en allerlei spelen op en rond het water.

• Eén keer in de 4 jaar gaan we naar het Nawaka, de laatste was in 2022.
  • Eén keer per jaar organiseren we een familiedag, voor de leden wordt deze afgesloten met een nachtje kamperen op de Kaag.
  • We gaan elk jaar met onze vereniging op Berentocht.

Je kunt ons bereiken via de e-mail: dolfijnen@scoutingdorusrijkers.nl.

Snel naar