Plusscouts

De plusscouts is een speltak voor (nieuwe) leden vanaf 23 jaar die graag actief betrokken willen zijn/blijven bij het reilen en zeilen van de Dorus Rijkers, maar niet wekelijks beschikbaar zijn.

We vallen af en toe in bij opkomsten en helpen bij klusjes, groepsactiviteiten, kampen of hebben bestuurlijke taken. We maken een eigen programma en spreken onderling bijeenkomsten af. Voor scouting ben je nooit te oud!

De plusscouts beschikken niet over eigen materiaal, maar lenen dit in goed overleg van de andere speltakken.

De bijeenkomsten zijn ongeveer één keer per maand.

Met de hele groep plusscouts bowlen
Met z’n allen bowlen
plusscouts bakken zalm op een plank  bij een kampvuur
Zalm bakken bij het kampvuur

Wij gaan een aantal keer per jaar met elkaar een weekend op pad. Zoals een weekend weg in een vakantiepark, wadlopen, of gewoon lekker zeilen op de Kaag. En uiteraard gaan we elk jaar met heel de Dorus Rijkers op Berentocht. Eens in de vier jaar is het Nawaka, als plusscout kun je mee als medewerker op dit superleuke zomerevenement.

Bestuur

Het eigen bestuur van de plusscouts bestaat uit Erik (voorzitter) en Arno (secretaris).

Onze plusscouts beschikken over een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Voor meer informatie kan je ons mailen via  plusscouts@scoutingdorusrijkers.nl.