Wat kost het

Contributie

Als je lid bent van onze vereniging betaal je contributie.
De bijdragen innen we per kwartaal, via automatische incasso.
Je ontvangt ieder kwartaal een factuur van de penningmeester.

Bij de Dorus Rijkers zijn de bedragen:

• dolfijnen €57,- per kwartaal
  • zeeverkenners €72,- per kwartaal
  • wilde vaart €78,- per kwartaal
  • loodsen €78,- per kwartaal
  • plusscouts €68,- per jaar

Bijkomende kosten

Voor sommige activiteiten vragen we een kleine bijdrage. Bijvoorbeeld voor de berentocht en voor niet-leden bij de familiedag.

Installatie

Bij de Dorus Rijkers dragen we een uniform: een scoutingblouse met das.

In de zomer mag je ook kiezen voor een Dorus T-shirt met das. De scoutingblouse schaf je zelf aan via de Scoutshop. Nadat je bent ingeschreven volgt een installatieopkomst. Van ons krijgen de nieuwe leden de overige installatiebenodigdheden: een Dorus Rijkers T-shirt, das en insignes.

Voor de installatie betaal je éénmalig € 28,-. Van de penningmeester ontvang je hiervoor een factuur.

Met regelmaat zijn er tweedehands uniformen te koop. Informeer, voordat je een nieuwe aanschaft, even of we nog iets hebben liggen. Mail naar info@scoutingdorusrijkers.nl voor meer informatie.

Reddingsvest

Alle leden dragen een reddingsvest bij activiteiten op het water, tenzij het doel is om bewust nat te worden. Om te zorgen dat je kind een passend reddingsvest heeft, heeft de Dorus Rijkers een collectief huursysteem voor alle jeugdleden.

• Dolfijnen huren verplicht een reddingsvest via de vereniging: € 37,50 huur gedurende het hele lidmaatschap van de dolfijnen en € 35,- borg.
  • Zeeverkenners en wilde vaarders huren verplicht een reddingsvest via de vereniging: de kosten hiervan zijn € 37,50 huur per jaar en éénmalig € 35,- borg.
    De vesten blijven op de Blub en de staf zorgt ervoor dat ze meegaan bij activiteiten. Een jaarlijkse keuring van de vesten is inbegrepen in de kosten.
  • Iedereen bij de Dorus boven de 18, die met regelmaat het water op gaat, heeft een eigen reddingsvest.
    Voor de jaarlijkse controle kun je meeliften op de verenigingscontrole, de kosten hiervan zijn voor eigen rekening.

Zomerkamp

De kosten voor het zomerkamp verschillen per jaar. Als je kind meegaat, krijg je hiervoor een aparte factuur. De kosten waren de afgelopen jaren ongeveer € 150,- per kind.

Ooievaarspas

Heb je een laag inkomen en woon in de gemeente Den Haag, Leidschendam-Voorburg of Rijswijk?
Met de Ooievaarspas krijgen jij en je gezinsleden korting op allerlei leuke en sportieve activiteiten, zoals cursussen, contributie bij diverse sportverenigingen en culturele en recreatieve uitjes.

Scouting Dorus Rijkers is sinds 1 mei 2014 aanbieder van de Ooievaarspas en neemt deel aan de regeling ‘Kinderen Doen Mee’.
Deze regeling betekent dat de contributie voor houders van de Ooievaarspas gratis is of dat je 50% korting krijgt. Voor deelname aan het zomerkamp geldt in veel gevallen een korting van 50% van het kampgeld.
De kosten voor de aanschaf van een uniform en een reddingsvest vallen niet onder deze regeling. Deze kosten kun je in sommige gevallen via Stichting Leergeld Den Haag betalen.

Heb je een Ooievaarspas en wil je lid worden van de Dorus Rijkers? Neem dan je pas mee als we je gaan inschrijven als lid.

Logo van de ooievaarspas

Scoutingfonds voor contributie

‘Alles wordt duurder’ hoor je de laatste tijd steeds vaker. Voor sommige gezinnen zouden de oplopende kosten een reden kunnen zijn dat kinderen niet meer op Scouting kunnen of Scoutingactiviteiten niet kunnen betalen. Om kinderen in zo’n situatie te helpen heeft Scouting Nederland de stimuleringsregeling ‘Alle kinderen op Scouting‘. Deze regeling dekt kosten voor onder andere contributie en kampgeld. Op deze manier kunnen alle kinderen toch op Scouting!