Loodsen

De loodsen zijn allemaal tussen de 18 en 23 jaar en draaien onze opkomsten zelfstandig. Dit betekent: geen actieve begeleiding meer, maar zelf activiteiten organiseren en een eigen financieel beleid voeren. Met onze jarenlange scoutingervaring lukt dat prima. We hebben onze eigen zeilboot, de Pompelee en kampeermaterialen. Vaste opkomsttijden hebben we niet, omdat we weekendbaantjes hebben en helpen bij andere speltakken. We houden onderling contact om af te spreken wanneer en hoe laat we in de weekenden bijeenkomen.

Wij hebben Joyce als adviseur die af en toe eens langskomt en ons coacht bij het bedenken en organiseren van activiteiten.

’s Zomers (april t/m oktober) zeilen we vaak op de Kagerplassen. ‘s Winters zorgen we zelf voor het onderhoud van onze boot en de kampeermaterialen, maar doen we ook andere leuke dingen zoals: poolen, bowlen, Berentocht, scoutingtechnieken, iScout en organiseren we met regelmaat een barBlub.

Ook doen we fanatiek mee aan de activiteiten die vanuit de regio georganiseerd worden, zoals bijvoorbeeld de jotarally en activiteiten van vipscouting.

In de zomer verblijven we geregeld een weekend op het eiland bij de Kagerplassen. Verder doen we mee aan de Kaagcup tijdens Hemelvaart, organiseren we ons eigen zomerkamp en gaan we uiteraard mee op Berentocht met de hele Dorus Rijkers

Voor meer informatie kan je ons mailen via loodsen@scoutingdorusrijkers.nl.