Ouderparticipatie

Ook ouders worden betrokken bij onze vereniging. We hebben een actieve oudervertegenwoordiging die de stafleden ondersteunt. Ouders kunnen lid worden van het klusteam of komen helpen bij de schoonmaak van het clubhuis. En natuurlijk wekelijks het oud papier meebrengen! Soms worden ouders gevraagd om te helpen bij specifieke activiteiten zoals Jantje Beton of de Grote Clubactie.

Oudervertegenwoordiging

De speltakken met minderjarige jeugdleden (dolfijnen, zeeverkenners en wilde vaart) hebben elk 1 oudervertegenwoordiger. De oudervertegenwoordiging behartigt de belangen van (de ouders van) de jeugdleden. Inbreng kan heel divers zijn, variërend van praktische zaken zoals ondersteuning van de Grote Clubactie, koken tijdens het familieweekend of de carpoollijst naar de Kaag beheren, tot het overbrengen van meningen en belevingen van andere ouders. De oudervertegenwoordiging is aanwezig bij de tweemaandelijkse groepsraad.

De vertegenwoordigers zijn:

• Dolfijnen: vacature
  • Zeeverkenners: Adriaan Nuijten
  • Wilde vaart: Marian Bosch

Klusteam

Het klusteam bestaat uit onze beheerder, enthousiaste ouders en plusscouts. Het klusteam verricht hand- en spandiensten zoals bijv. onderhoud en verbetering van het terrein, onderhoud aan het clubhuis, maar ook klussen voor de speltakken, zoals het repareren van de kano’s of het maken van baks- en kampkisten of vlonders voor de vletten. Heb jij ook twee rechterhanden? Neem contact op via klusteam@scoutingdorusrijkers.nl.

Het klusteam, wat voor een deel bestaat uit ouders, maakt de dakgoten schoon.

Schoonmaak

In het voor- en najaar wordt het clubhuis schoongemaakt met behulp van ouders. De exacte data worden tijdig gecommuniceerd, maar we hopen dat er van elk lid minimaal één ouder komt helpen. Vele handen maken licht werk en daarnaast is het een leuke manier om de vereniging wat beter te leren kennen!

Papiercontainer

Naast ons clubhuis staat een papiercontainer en deze is altijd open. De inkomsten komen ten goede aan de Dorus, dus breng je oud-papier mee en zegt het voort!

Specifieke activiteiten

Wij collecteren jaarlijks voor Jantje Beton (maart) en verkopen loten voor de Grote Clubactie (najaar). Wij krijgen als vereniging 50% van de opbrengsten voor Jantje Beton, en zelfs 80% van ieder lot dat we verkopen voor de Grote Clubactie. Afgelopen jaren heeft dit steeds geleid tot een welkome aanvulling voor de vereniging! De hulp en inzet van de ouders bij deze acties is heel belangrijk, niet in het minst bij het motiveren van de kinderen voor deze acties!